Untuk fasa percubaan, Segar@Mesra boleh didapati di empat stesen PETRONAS iaitu, PS Unikeb 2, Seksyen 4, Bandar Baru Bangi, PS Persiaran Jaya/Sg Ramal Dalam, PS Prima Saujana 2, Kajang and PS Pelangi Semenyih. Stesen ini telah dipilih secara strategik berdasarkan profil persekitaran komuniti yang disasarkan terutamanya golongan M40 dan B40.
Naib Presiden Pemasaran Hiliran PETRONAS, Ahmad Adly Alias berkata, “Di PETRONAS, kami komited untuk membawa impak sosial positif sebagai sebahagian daripada agenda agenda kemampanan kami. Kami mempunyai rangkaian stesen yang luas di seluruh negara dan sentiasa aktif mendorong usahawan tempatan untuk mengembangkan perniagaan mereka dengan kami melalui kempen seperti Love Local yang kini sedang berjalan. Ini juga sejajar dengan fokus perniagaan kami untuk memperluas penyelesaian F&B kepada pelanggan kami serentak dengan perluasan perniagaan kami di seluruh negara. Baru-baru ini, kami telah melancarkan Makan@Mesra yang menawarkan makanan tempatan sedia dimakan yang seimbang dengan harga berpatutan untuk memenuhi keperluan pelanggan kami. Kini, kami menambah lagi tawaran kami melalui produk Segar@Mesra yang segar dan halal dengan harga berpatutan untuk keperluan memasak harian mereka, sekaligus menjadikan Kedai Mesra sebagai kedai sehenti.”
Bagi menggalakkan sokongan kepada Segar@Mesra, 10,000 pelanggan terawal akan berpeluang menerima RM2 pulangan tunai apabila membuat pembelian minimum RM20 untuk barangan Segar@Mesra melalui aplikasi Setel. Setel adalah aplikasi telefon pertama di Malaysia yang mengintegrasikan platform e-pembayaran dengan pam, Kedai Mesra dan faedah kesetiaan Kad Mesra bagi pengalaman “retail-on-the-go” yang lancar untuk pelanggan PETRONAS dan percuma untuk dimuat turun di iOS dan Android melalui Apple Store, Google Play Store dan Huawei AppGallery.
Untuk maklumat lanjut mengenai Segar@Mesra, sila layari
www.mymesra.com.my.